Los Angeles: Pár informací a rad

středa 14. června 2017

Na Instagramu a Facebooku mi chodí spousta dotazů o Los Angeles, proto jsem se rozhodla napsat tento článek a trošku Vám na Vaše dotazy odpovědět veřejně, protože to určitě pomůže i spoustě dalších lidí.

Pamatuju si, když jsem ještě jako Au Pair hledala rodinu, chtěla jsem strašně do Kalifornie. Zejména do LA. Je to sen skoro každé Au Pair. A většina z nich tu, stejně jako tenkrát já, nikdy nebyla. Ta touha žít v LA je založená na tom, co vidíme v TV a na fotkách. Realita je ale trošku jiná. Když jsem prvně letěla do LA, měla jsem tu jenom pár hodin při čekání na partu lidí, se kterýma jsme se vydávali na výlet po Národních parcích. I přesto, že jsem měla skoro půl dne času, jediné místo, kam jsem se dostala, byl Chodník slávy v Hollywoodu. A to úplně stačilo k tomu, aby se mi Los Angeles zhnusilo. Od tý doby jsem už o LA nesnila a nechtěla sem ani za nic.

Osud tomu ale chtěl jinak a Los Angeles se mi stalo domovem. A miluju to tady! Jsem ráda, že jsem měla příležitost poznat ty krásný místa, kam se normálně člověk jako turista nepodívá. Nádherná místa, která změnila můj názor.



Teď Vám řeknu pár informací o Los Angeles a potom přejdu k dotazům. Los Angeles County je mnohem větší, než se může zdát. Zejména během dopravní špičky haha. LA tvoří dlouhé kilometry nádherných pláží (např. Malibu, Santa Monica, Venice, Hermosa Beach, Long Beach,..), neskutečně krásné hory a kaňony (např. Malibu Canyon, Santa Monica Canyon, San Gabriel mountains, Angeles National Forres,..), pár jezer, řek, lesů a samozřejmě i ruch velkoměst s nočním životem (např. Santa Monica, Venice, Calabasas, Glendale, Beverly Hills, Sherman Oaks, Downtown Los Angeles,..). Zkrátka Los Angeles má úplně všechno! A samozřejmě nemluvě o tom, že je to světové centrum filmového průmyslu. Opravdu každý si tu přijde na své, ať už milujete přírodu a výlety, nebo poflakování se po plážích, či barech. Pokud sem jedete na týden na dovču a musíte nutně dělat všechny turistické atrakce, jako již zmíněný špinavý Chodník slávy a podobně, určitě navštivte i ta méně profláklá místa.

Zmíním pár obecných dotazů, které by se mohly někomu hodit. Vynechám teda jeden dotaz, který se mi taky celkem často opakuje, a to se týká ilegálního pobytu a práce. Nikomu nebudu radit, jak se to tu dá zařídit ilegálně. Že to sestře vašeho kamaráda prošlo a žije si tu ilegálním životem ještě neznamená, že to projde vám. Hlavně od doby, co máme nového prezidenta je to těžší a těžší. Dochází k hromadným deportacím a zkrátka vše je přísnější a více hlídané. A jakmile na vás přijdou a deportují vás, zavřete si dveře do USA na několik let a ani potom vás sem nemusí pustit. Nehledě na to, že ilegální život tu není jednoduchý, budete žít v neustálém stresu a strachu. Jsem proti ilegálnímu pobytu, takže bych opravdu ocenila, kdyby se mi podobné dotazy neopakovaly, ale bohužel to neovlivním.

A teď už pár dotazů (D) a odpovědí (O).

D: Jedu na pár dní do LA a nebudu mít auto. Prý se tam ale všude dostanu veřejnou dopravou.
O: Nedostanete. Auto je tu opravdu nezbytná nutnost, pokud nechcete utrácet za Uber/Lyft nebo taxíka. Záleží na tom, kde jste ubytovaní. Pokud je to někde u centra, odtamtud se dá na pár míst dostat metrem.

D: Poradíš mi nějaká méně známá místa, kam jít na pěšší túru?
O: Spousta pěšších stezek je v Santa Monica mountains, v Malibu Canyon. S překrásným výhledem na hory a oceán. Také se odtamtud dá dojít k vodopádům v Malibu. Další z mých nejoblíbenějších je slavný Hollywood nápis. Je to sice hodně známé místo, ale není tak přeplněné lidmi, protože je to docela fuška vylézt až nahoru. Samozřejmě taky záleží na období.

D: Vyplatí se jít na celý den do Universal Studios?
O: Pokud vám nevadí dlouhé fronty a mačkání se mezi lidmi, tak určitě. Slýchám na to pozitivní ohlasy. Sama jsem tam během dne nebyla, protože to není úplně co by mě zajímalo, ale byla jsem během Hollywood horror nights, kdy je vše předělané ve stylu hororových filmů a seriálů a rozhodně to všem milovníkům hororu doporučuji! Je to jen jednou do roka na pár dní v období Halloweenu.

D: Jak se pohybují ceny za ubytování?
O: Tohle je strašně individuální. Záleží pro kolik lidí, jaký typ ubytování a hlavně kde. Dál od centra se nejlevnější motely a možná i AirBnb pohybují kolem $85 (cca 2tis KČ). Pokud jste mladí cestovatelé a nevadí vám sdílet místnost s dalšími lidmi, dají se tu najít hostely kolem $40  za noc. Určitě můžete najít nějaký výhodný balíček letenka+auto+ubytování a podobně.  A pro solo cestovatele je tu pořád možnost Couchsurfingu (můžu dát doporučení v případě zájmu). Ale pamatujte, že čím levnější, tím dál od všeho. Takže co ušetříte za ubytování, utratíte za dopravu.

D: Poradíš mi nějaké dobré restaurace či bary?
O: Osobně nejsem velkou milovnicí barů, ale velkou spoustu zajímavých barů i restaurací najdete v Santa Monice na 3rd street promenádě, v Glandale jich je spousta, v Hollywoodu na Sunset blvd, v North Hollywood nebo ve Venice. To jsou má oblíbená místa kam jít, pokud si chci dát skleničku nebo něco dobrého k jídlu. Co se jídla týče, najdete tu naprosto všechno. Nejen tady v LA, celkově v US. Jakákoliv kuchyň vám přijde na mysl, s největší pravděpodobností ji tu najdete. Mé nejoblíbenější jsou Thajské, korejské a japonské.

D: Jaká zajímavá místa stojí za návštěvu?
O: Určitě Griffith Observatory. Dá se tam jak dojet autem (parkování je trošku problém) a nebo se tam dá dojít pěšky. Je odtamtud neskutečně krásný výhled na celé Los Angeles a za jasného dne můžete vidět i oceán. A ten západ slunce je ještě krásnější. Potom se mi líbí Getty centre, Getty Villa, která byla znova zpřístupněna teprve nedávno od doby, co jí velké zemětřesení v roce 1994 zničilo. Za návštěvu taky stojí muzeum moderního umění v downtown Los Angeles. Nějaká muzea jsou také v Hollywoodu přímo na Sunset blvd, nikdy jsem tam ale nebyla, podle mě jsou to jen lákadla pro turisty a nebudou až zase tolik zajímavá.

D: Jaká je dopravní situace v Los Angeles?
O: LA je strašně přelidněné, tím pádem jsou tu i neskutečné dopravní zácpy. Pokud se snažíte někam dostat a máte GPS, zadejte si možnost "vyhnout se dálnicím". Nejhorší jsou dálnice číslo 402 a 101. Tam člověk ve špičce prosedí klidně i krásný dvě hodinky.

D: Sněží v Los Angeles?
O: Ne. Tedy na většině území LA nesněží. Samozřejmě nahoře v horách byste sníh našli. Tady v San Fernando Valley (největší část Los Angeles) nesněží, protože jsme kolem dokola obehnáni horami. Proto je tu i nejteplejší počasí. Pro milovníky zimních sportů ale není všemu konec, stačí vyjet necelé dvě hodinky na sever, kde je v zimních měsících v horách (Big Bear Mountain) sněhu požehnaně.

To je tak nějak všechno. Pokud by měl někdo víc dotazů, určitě je ráda zodpovím, pokud budu vědět.





Žádné komentáře:

Okomentovat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS