Baby shower a prohlídka porodnice

úterý 13. března 2018

 Nejdřív něco málo o tom, co to vlastně ta baby shower je. V podstatě je to něco jako oslava pro ještě nenarozené miminko. V Čechách už se to začíná chytat taky, ale pořád ne v takovém rozsahu jako tady v USA. Nejsem fanoušek amerických tradic, ale tahle zrovna se mi hodně líbí, protože člověk dostane hromadu dárků pro miminko a nemusí tak skoro nic kupovat. A když mluvím o dárcích, nemyslím tím balík plenek, nebo nějaký ten roztomilý obleček. Mluvím o postýlkách, kočárcích, auto sedačkách a podobně. Je to zčásti i kvůli tomu, že tady není žádná mateřská, rodičovský příspěvky, porodné a bůhví co ještě. Bez dobrého pojištění tady porod stojí v přepočtu i 2 miliony korun. A ty částky rozhodně nejsou úměrné platům.


Nastávající rodiče si najdou obchod s potřebami pro miminko, buď kamenný a nebo online, a na internetových stránkách si vytvoří profil, kam dají všechny věci, které potřebují/chtějí. To se následně dá do pozvánek, aby hosté věděli, co a kde koupit. Většina obchodů dává i zadarmo "uvítací balíček", když si u nich vytvoříte ten profil. Balíček obsahuje vzorky plenek, ubrousků, dětskou kosmetiku, dudlíky, lahvičky, kupony, muslin dečky, sáčky na mateřské mléko a podobně. 






Baby shower většinou pro nastávající rodiče pořádá někdo z rodiny nebo přátel a může být kdekoliv - v restauraci, kavárně, u někoho doma, na zahradě.. A je to buď smíšená akce, nebo jenom holčičí záležitost. Některé páry během baby shower odhalují pohlaví nebo jméno. Hrají se různé hry, jí se, pije se (teď nemyslím alkohol haha. Maximálně tak pivo pro ty netěhotné) a prostě se užívá pohody. Nakonec nastávající rodiče rozbalí dárky a zábava pokračuje. Celá akce se většinou odehrává v dopoledních nebo brzkých odpoledních hodinách a trvá tak 3-4 hodinky. Zase je to všechno individuální a záleží na každém, jak si to naplánuje.

Naší baby shower zařizovala Paulova sestra s mamkou a měli jsme ji minulou neděli. Bylo to u Paulových rodičů na zahradě a měli jsme kolem 20-ti hostů. Nedělali jsme žádné odhalení pohlaví (jak bylo původně v plánu), ani odhalení jména. Všechno to bylo v poklidném duchu s rodinou a přáteli. Já jsem si to moc užila, líbila se mi organizace i dekorace a prostě všechno :) Dostali jsme (no, spíš špunt dostal) spoustu krásných a užitečných věcí - postýlku, autosedačku, vaničku, kosmetiku, židli na krmení. spoustu plenek, nějaké oblečení a hromadu dalších nezbytností, které budou pro toho prďolu potřeba. Mamka ještě z Čech posílá kočárek, ten zatím ještě nedorazil, jinak už máme úplně všechno a jsme připraveni na onen tolik očekávaný příchod pana Y.








Další částí článku jsou moje dojmy o návštěvě porodnice. Nevím úplně, jak tohle funguje v Čechách, ale tady se pořádají exkurze po porodnici. Registrace je nutností, kvůli omezenému počtu, aby se jim tam necouralo moc lidí. První část exkurze je přednáška o tom, jak to chodí před, během a po porodu, spousta důležitých informací a podobně. Měla jsem připravený otázky, ale nakonec jsem se na nic neptala, protože celá prezentace mi je zodpověděla. Další část byla prohlídka předporodního (nevím přesně, jak se tomu říká. Mají tam ty monitory, kde sledují kontrakce a kde žena je, než jí odvezou na porodní sál), porodního sálu a pak pokoje, kde se maminka s miminkem bude zotavovat. 


Zase, nevím, jak to funguje v Čechách nebo v jiných porodnicích tady v USA, ale byla jsem strašně nadšená z toho, že podporují bonding maminky s miminkem, kojení a to, aby i partner byl přítomný po celou dobu, i přes noc. Každá maminka má pokoj jen pro sebe a miminko, s nikým ho nesdílí. A samozřejmě je tam i rozkládací gauč, na kterém spí tatínek. Miminko nikam neodnášejí, hned jak vyleze ven, položí ho mamince na břicho a tam ho i prohlédnou, popřípadě udělají nějaká vyšetření. Potom všichni opustí sál na cca hodinu, říká se tomu "golden hour", a je to chvíle pro bonding miminka s rodiči. Potom se vrátí a odvezou maminku s miminkem na její pokoj. Co se mi pak taky líbí je to, že miminko nekoupou. Samozřejmě ho otřou/opláchnou vodou, ale nedávají na něj žádné mýdlo nebo šampon. Další vyšetření pak už probíhá na pokoji za dohledu maminky. Po celou dobu jsou spolu, nikdo nikam miminko neodnáší. Což byla jedna z mých obav.
K dispozici je také laktační poradkyně, takže mi tím odpadá stres s kojícím kurzem, kam jsem se chtěla přihlásit, ale všude už bylo plno. 

Co se očkování týče, dávají vakcínu proti žloutence a vitamín K. Obojí důrazně odmítneme, protože takhle malé miminko to nepotřebuje. Zejména vitamín K, který si tělíčko během týdne začne vytvářet samo. Tuším, že to se ale dělá hlavně u chlapečků, kvůli obřízce. Nevím, jak běžná je obřízka v Čechách, tady je to hodně běžná věc a nezáleží, jestli je rodina židovského původu nebo jiného. My obřízku v nemocnici dělat nebudeme, protože v židovské tradici se to dělá v osmý den po narození miminka. Budeme to tedy mít v osmý den, s rabínem a mohelem. A je to obrovská událost, protože se tak zároveň i vítá miminko do života. To už ale odbočuju, napíšu o tom pak samostatný článek.

Další, co mě zajímalo bylo, co si zabalit s sebou pro miminko a pro mě, protože jsem to na jejich stránkách nenašla. Kromě oblečku na cestu domů není pro miminko potřeba nic. Všechno tam bude k dispozici. To samý pro mě. Budou mi stačit pantofle, kartáček na zuby a nějaký ten sprcháč. Všechno ostatní, všetně hygienických potřeb, mi také dají. Takže mi odpadá další stres s tím, co budu potřebovat a jak to mám všechno narvat do tý malý tašky haha.

To je prozatím vše z mých pocitů a postřehů. Ze všeho jsem nadšená a už se tam docela i těším. Snad mi to nadšení vydrží po celou dobu pobytu! 

Žádné komentáře:

Okomentovat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS